onsdag 26 september 2012

Vet.besök , bantning & livet i allmänhet som katt på landet !

Hej på er !

Det var ett tag sen - men nu är jag här igen !

vi börjar med Ozzy ,förra måndagen var det vägning & han hade gått ner 100 gr till - jag var själv väldigt glad för det ,men dietisten ville minska ännu mer på fodret så att han gick ner lite fortare .
Men då protesterade jag , för han är mer eller mindre hungrig jämt & har t om markerat inne ,så vi fortsätter så här tills vidare .
Men det syns att han har gått ner i vikt & han är piggare - springer om Ester när de är ute & leker ♥

Dagen efter så blev det veterinären igen - Ester hade fått ögoninflammation stackarn ♥
Hon finner sig i att åka i buren & även att åka bil - som tur är .
Även i väntrummet så var hon cool-lugn & låg i mitt knä .
Sen var t om vet Lotta imponerad av henne när hon kollade Esters öga med allt vad det innebar ,inte ens rakapparaten var hon skraj för *wow* - nåt som kändes som ett sår på halsen & jag bad Lotta kolla .
Det var ingen fara & skulle läka snart .
Det blev ögonsalva i 1 vecka & nu ser ögat ut som det ska igen .

Den som är mest morgonpigg är Ester - nästan varje morgon vaknar hon kl 04 *gäsp* -brukar oftast få med henne i säng igen för lite gos ♥
På vardagarna när jag går upp i ottan har jag oftast alla 3 i köket - som oxå vill ha frukost ,Linus på golvet vid diskmaskinen, Ozzy & Ester på bordet bredvid mig när jag äter  "morgonstund har guld i mun " ♥
Tror att de lägger sig & sover när jag åker sen .

Oftast går de ut vid 8-tiden & är om vädret tillåter ute till ca kl 18:30 på kvällen - bara inne & äter & visar upp sig ,kanske blir det en middagslur oxå .

De har alla sina favoritplatser ute & inne , kanske för bus - eller för att komma undan en lite för busig Ester *ler*
Om de mot all förmodan inte kommer när det är dags att gå in för kvällen så vet vi vart vi ska kolla - Linus får vi ofta hämta nere hos grannen - i hans ladugård & blir gärna buren hem ,luktandes kossa *Hmm*
Ester är oftast i vedboden på andra våningen & Ozzy brukar vara i ladan - så nu vet ni det *fniss*

Vi har ju oxå en stor baksida - där alla 3 älskar att vara i trädgårdslandet , Ozzy & Ester brukar jaga varandra & det slutar oftast i ett träd - vem som kommer högst upp *Ha ha*

Nu blir det bilden - igen !

I väntrummet hos veterinären - hur lugn som helst ♥

Sover gott på Linus plats i v-rummet 

Här sover jag . . . . .

På spaning i päronträdet . . .  & nedanför 

så sitter Linus ♥

En lemursvans på älskade Ozzy ♥

Mmm, han luktar så otroligt gott ♥

Ligger bra i våra djupa fönster 

Vill inte vara med på bild riktigt . . . 


Vad gör du ?  *sötnöt*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar