lördag 6 oktober 2012

Sovstilar/ställen ,sur men duktig Ozzy & skrämd Linus !

Hej på er alla !

Ja, lite händer det även när jag inte skriver , men så tar ju jobbet en del tid & när jag ibland tar fram mobilen för att fota så vänder de på sig & går därifrån *sötnötar*
Men några bilder har jag fått - såklart !

Ja, som rubriken lyder - sovstilar/ställen så varierar de ofta & mycket - man vet nästan aldrig var man har dem - förutom när det är dags att sova för natten - Linus gör först en vända upp i fönstret & när jag krupit ner under täcket så hoppar han ner i min säng & lägger sig på filten som ligger vid mina fötter - där sover han hela natten , Ozzy brukar oxå ligga nere vid fötterna - men på C:s plats .
Ester ligger gärna i närheten av grabbarna - men kan även sova på klätterställningen *mysFia*

Ozzy visste precis vad det var frågan om i måndags eftermiddag ,så vi fick jaga honom runt huset & sen var han sur hela vägen till Roma & låg så precis i transportburen så man inte kunde klappa honom *ler*
Men han hade gått ner i vikt - 100 gr & vi fortsätter som tidigare med hans mat & vägning var 14:e dag .
Får inte gå för fort ,men ej heller för sakta - han följer kurvan i överkant .
Vissa dagar verkar han vara hungrig konstant ,medan andra dagar går bättre .

Att inte vi människor gillar det höstrusk som varit vet ju de flesta - men även katterna ogillar det - mer busiga & nästan rastlösa då de är mest inne en hel dag ,de busas hela tiden - både högt & lågt .

Idag hade jag alla 3 som hjälpredor i trädgården , Ozzy & Ester jagade löv & sprang efter kastanjer som trillar ner från träden .
Linus såg till att jag gjorde det jag skulle & följde mig troget - så vips var grannens jakthund på tomten & Linus blev rädd,,tog till flykten i ett av träden & hunden efter ,Linus klättrade högt upp - ca 5- 6 m & hunden sprang vidare hem - hoppas jag .
Efter mycket lockande , både från marken & från stegen vi lyckats få upp så fick sonen fatt i honom & de kom ner tryggt - som tur var .
Allt som allt tog det ca 1 1/2 timme & sen var inte Linus så sugen på att vara ute själv - nu sover han i kökssoffan .


Ester  anfaller gärna Linus borste .

Vi sover gärna på bordet  ♥

Syns lång väg vilket humör han är på *sötnöten min*

Mmm, riktigt sur !


Va , behöver du se skärmen ?
Sover gärna & ofta på sonens skrivbord ♥

Katt i kattlåda ♥

Trött efter en lång & busig dag .

Även Linus är trött !

Hjälper gärna till när det ska städas/plockas i trädgården

Stilig kille ♥

Här uppe sitter Linus - uppskrämd !



Ja, det var allt för denna gång - säkert nåt jag glömt .
Ha det bäst & var rädda om varandra ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar