onsdag 17 oktober 2012

Bantande mattjuv , bus , mys & fotomodell !

Hej på er igen !

Ja i måndags var det då dags för vägning igen .
Han var lika samarbetsvillig som vanligt - som en säck potatis *sötnöten*
Men denna gång var det 0 gram i viktnedgång *Hmm*
dels beror det nog på allt (?) han fångar ute & tuggar i sig - det är bara näbbmössen han kommer hem & visar upp .
Sen så är han tjuvaktig som en skata & snabb som en Vessla på att sno mat av Linus & Ester - han har full koll på när de lämnar sina matskålar & iaf vid 2 tillfällen har någon skål stått kvar - kan vara att t ex telefonen ringer , potatisen kokar upp , eller vad som - han är där på nolltid & fullt medveten om att han inte får . . .

Så nu måste vi vara stenhårda & ha koll hela tiden ,ibland får jag nästan för mig att Linus & Ester är i maskopi med honom - de försvinner från köket ljudlöst för att inte vi ska märka nåt & vips så är han där , kan inte annat än att le !
Vi fortsätter kämpa & ta en dag i taget . . .

Förra helgen blev ju Linus skrämd av grannens jakthund , den rädslan har suttit i sen dess ,han sitter ofta i nåt av fönsterna & tittar ut ,går han ut så har det bara varit ut på trappan & sen in igen , stackarn .
De sista dagarna har jag lyckats få med mig honom ut på tomten - väldigt vaksam & har hållt sig till mig ,har jag försvunnit utom synhåll så har han ropat på mig ♥ Mammas kille ♥
Eftersom han inte hör så förstår jag hans rädsla - men tycker synd om honom .
Blev dock så glad idag - han gick ut själv idag ,ja nästan själv för Ester var med *ler*
Hoppas & tror det snart lägger sig .

Ester däremot är inte rädd för nåt (förutom motorcyklar & flygplan)- på gott & ont !

Är det någon som har tips på hur vi får henne att fatta att bilar är farliga ?

Hon kan sitta bakom bilen & det spelar ingen roll om man varvar upp motorn eller ställer sig på tutan , hon sitter lugnt kvar & tittar .

Busar gör de alla 3 & sover ihop gör de oxå , de sitter även alla 3 & äter på köksbordet .
På kvällarna sover de på utspridda ställen i huset & när Linus tycker jag ska lägga mig i sängen så kommer han & sätter sig bredvid mig när jag kollar på tv , kanske vandrar han runt lite i v-rummet & jamar uppfordrande & tittar på mig *nosgos*
Ofta så sover även Ozzy & Ester i sängen - då blir det lite trångt *ler*

Nu tänkte jag bjuda er på lite bilder på älsklingarna ♥


Sover gott på stolen vid symaskinen ♥


Kvällstvättning 

Här sover vi gott  . . . .  

Ester leker med Ozzys "byte" - en näbbmus .

Det går vilt till under köksbordet *ler*

Dags för frukost en vardagsmorgon - ca kl 05 !

Poserar  gärna ♥

Sol & vind leker i hennes päls ♥ 


Älskar att klösa på träden .



Ja, det var nog allt för idag , så tills nästa gång vi ses : Var rädda om varandra ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar