tisdag 17 april 2012

Medicindags för Ester !

Hej på er !

Ja, det var ju inget jag sett fram emot - med erfarenhet fr  Yoshi ,Ozzy & Linus - det har varit brottningsmatcher & jag har blivit riven &katterna både sura & stressade *ogillar*

Så jag hade förberett med en stor handduk att linda in henne i ,medicinen doserad , godiset på plats & så satt jag mig på golvet ,nyfiken som hon är kom hon iaf fram ♥


3 ml är mycket när man inte kan spruta in i all medicin på en gång ,hon lyckades slita sig 3 ggr -men sprang bara in under bordet så det var lätt att linda in henne igen *gos*
Vi lyckades till slut & jag visste ju redan att det är fjäsk som gäller - iaf om jag ska ha i henne medicinen varje dag i 3 veckor .
Så godiset "det lilla extra goda" var redan inköpt *Planering*

När vi var klara & hon fått ta själv i godisburken sprang hon genast till "sitt" fönster & tittade inte på mig ens när jag pratade med henne !
Fast nu är det full fart igen *älskade Ester*




Så här snäll & omtänksam är Ozzy så gott som varje kväll nu ♥



 Idag var en bra dag med /för Linus - de var båda hungriga & Linus lät henne komma & sätta sig "till bords"


1 kommentar:

  1. Ja fy det är inte lätt att ge djur medicin och man kan ju inte förklara heller varför man håller på o bråkar med dem heller.Tur att hon inte är "långsinnt" :-) Kram

    SvaraRadera