lördag 28 april 2012

Mammas lilla krake ♥

Hej på er !

Ja, idag handlar det mest om Ester ♥

Fast tidigt i morse var det Linus & jag som satt ute & njöt av morgonen *kvalitetstid*

Så var det stackars Ester ,började redan igår då jag märkte att hon hade diarré ,var därför extra noga med att ge henne medicin i samband med att hon åt ,men hon var i morse lika lös i magen & så fort hon tog ett skutt , satte sig ner , eller - vad hon än gjorde så kom det bajs & att dessutom vara långhårig är ingen bra kombination !
Vi har haft full koll på var vi satt våra fötter & jag har gjort rent i fönsterna , bytt påslakan i våra sängar & torkat henne i rumpan har jag gjort ett otal gånger .
Vi bestämde först att hon skulle få skonkost , så grabbarna fick sin mat uppe på diskbänken - en av de få ställen hon inte har hittat än/kommer upp på .
De är inte sååå nöjda med det !
Ringde även katthemmet & blev senare uppringd & fick veta att Roma vet hade jour på helgerna - jag trodde de hade stängt .
Hade dessutom tur att det var veterinären Elin som har behandlat Ester .
Vi fick rådet att ta bort antibiotikan , gen henne skonkost & se till att hon dricker ordentligt - så hon får i sig vätska iaf .
Så även avvakta några dagar för att se hur magen blir & efter det även ha koll på förkylningen .
Hon nyser & hostar en del ännu - men snoret är iaf ljusare .

Så hennes & grabbarnas middag idag blev kokt kyckling & gissa om fröken var hungrig ,hon som brukar småäta både nu & då .
Så nu håller vi tummar & tassar att hennes mage får lugn & ro & att magen snart är som den ska .
Hon var iaf betydligt piggare efter att hon ätit & vad jag vet så har hon inget bajs i rumpan .

Men ska nog gardera mig & kolla det nu *ler*

Ska se om jag kan hitta någon bild oxå .

Snälla Jocke upplät sin säng trots den dåliga magen med tillhörande lukt 



Vi köpte ju ny toa till Linus & denna hink har jag bredvid toan - allt blir så mycket lättare för mig när det är ordning på grejerna - spade & påsar !


Kramar,nosgos & nosbuffar till alla 2 & 4-beningar som läser detta ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar